آغوش باز خانواده سیمرغ برای کودکان نیازمند درمان

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه دور دوم برنامه آغوش سیمرغ برای فرزندخواندگی کودکان معلول و بیمار در راه است، گفت: با اجرای طرح آغوش سیمرغ تلاش داریم کودکان نیازمند درمان و معلولیت به فرزندخواندگی بروند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سعید بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در امر فرزندخواندگی براساس آمار تجمیعی، اکنون ۶۵ درصد خانواده‌ها متقاضی کودک زیر دو سال و ۹۲ درصد خانواده‌ها متقاضی کودک زیر پنج سال هستند و اغلب نیز کودک سالم می‌خواهند. بنابراین در حال فرهنگسازی برای فرزندخواندگی کودکان بالای پنج سال و همچنین کودکان دارای بیماری و معلولیت هستیم.

وی اضافه کرد: طرح آغوش سیمرغ، طرحی برای فرهنگسازی و مشارکت طلبی مردم برای حضور کودکان نیازمند درمان در خانواده‌های فرزندپذیر است. سه سال است در این طرح به صورت متمرکز فرهنگسازی عمومی و اطلاع‌رسانی و مشارکت طلبی فعال آن شروع شده و خانواده‌های بیشتری برای شرکت در این امر خداپسندانه اشتیاق پیدا می‌کنند.

۵۵۰ کودک نیازمند درمان به فرزندخواندگی سپرده شدند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دبیرخانه آغوش سیمرغ برای برگزاری دوره دوم آن در حال تشکیل است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح آغوش سیمرغ برای فرزندخواندگی کودکان معلول و بیمار در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حدود ۳۷۰ کودک و در سال ۱۴۰۲، ۱۸۲ کودک نیازمند درمان به فرزندخواندگی سپرده شدند.

بابایی افزود: این کودکان دارای بیماری‌ و معلولیت‌هایی مانند چسبندگی زبان، انسداد روده و معلولیت دست، جراحی مغز، کرانیوپلاستی (نوعی جراحی پلاستیک مربوط به جمجمه)، شبه اوتیسم، ناشنوا، کم‌بینا، نابینایی یک چشم، کیست مغزی، ضعف عضلانی پاها، HCV مثبت، آنسفالوپاتی (نوعی اخلال مغزی)، CP خفیف (فلج مغزی خفیف)، سندروم ویلیامز و اچ. آی. وی مثبت بودند که در استان‌های مختلف از جمله استان‌های تهران، البرز، یزد، زنجان، کرمان، فارس، قزوین، خوزستان و کرمانشاه به فرزندخواندگی رفتند که این همان خانواده دائم است که گفته می‌شود.

وی یادآور شد: شاید یک کودک معلول در اجرای طرح خانواده میزبان، داخل خانواده میزبان بماند که البته این امر از اینکه داخل مرکز نگهداری شبانه روزی بماند، قطعا بهتر است اما اگر بتوانیم او را به فرزندخواندگی بدهیم، مطمئنا در آن مسیر حرکت می‌کنیم. ممکن است همین خانواده میزبان تبدیل به خانواده فرزندپذیر کودک شود یا ممکن است در حین مشارکت طلبیِ طرح آغوش سیمرغ، خانواده‌ای پیدا شود و کودک را به فرزندخواندگی بپذیرد.

کد خبر 111037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =